Archiv aktualit dne

10000Jste naprosto skvělí čtenáři !!! Naše stránky www.nas-partak-obytnak.cz právě dnes, ve středu 5.12.2018, překonávají další magickou, a pro mne na začátku naprosto nepředstavitelnou, hranici. Počítadlo hlásí 10.000 čtenářů !!! Opravdu moc a moc vám všem děkuji. Zachovejte nám přízeň. Slibuji, že se budu snažit stránky neustále doplňovat a vylepšovat a znovu připomínám: NIKDY tu nenajdete žádné otravné reklamní bannery a další vyskakující komerční zrůdnosti.

-------------------------------------------------------------------------------------------

robo-titleStejná věc za rozdílné peníze. V sobotu jsem navštívil Caravaning Brno. Poslechl si pár přednášek, pokecal se známými a opravdu jen zběžně proběhl vystavované modely. V srpnu jsme byli se ženou na Caravan salonu v Dusseldorfu a tak už jsem zhruba věděl, co se na příští sezónu chystá. Takže jsem jen tak chodil a pokukoval. Jedna drobnost mě ale zaujala. Robotizovaná převodovka u aut na podvozku Fiat Ducato CCS, což byla drtivá většina z vystavovaných obytňáků. Víte, že jsem ani netušil, jak velké rozdíly mohou u této naprosto stejné věci být napříč výrobci. Všichni mají stejný podvozek, Fiat jim na zákazníkovo přání dodá navlas stejnou robotizovanou převodovku. Ale někde za ní zaplatíte pod 50.000Kč navíc a někde je to příplatková výbava, u které se stkví cenovka 63.000kč ! Samozřejmě nechci přímo ukazovat na jednotlivé prodejce ale pokud vybíráte Hymera, Laiku, atd. a chcete mít automat, při studiu ceníků zbystřete a porovnávejte :-)

-------------------------------------------------------------------------------------------

Advance-74-2Zdají se vám všechny layouty evropských aut stejné? V podstatě je to pravda, protože i když spousta výrobců stále zkouší nové a nové rozložení interiéru, stejně jim plus mínus vychází těch pár optimálních. Třeba my s Janou máme v oblibě zadní středovou postel (queensbed, island bed, má i další názvy) a u všech výrobců pak najdete stejné uspořádání: postel vzadu na osu, před ní koupelnu buďto jen na jedné straně nebo na obou, pak kuchyni, naproti chladničku a vepředu klasické sezení se sedačkou většinou do "L". Britský výrobce Bailey na to jde ale jinak a již pár let nabízí na trhu model Bailey Advance 74-2, který je prostě jiný. Vepředu sezení naproti sobě. To mají Britové velmi v oblibě a při jejich počasí, kdy musí trávit mnoho času uvnitř ani není divu. Dá se předělat na postel pro dva lidi a dveřmi oddělit od ostatního. A zadní postel je na jedné straně, o 90° otočená oproti všemu ostatnímu, co se v Evropě nabízí. Mrkněte na poměrně detailní představení auta na YouTUBE a pomozte se rozhodnout, jestli se mi to  líbí nebo ne. Já totiž fakt nevím....

-------------------------------------------------------------------------------------------

LiFePOL4-titleA co další úpravy na příští rok?   První sezóna s naším Dodíkem je už skoro pryč a tak je to dobrá příležitost začít trochu myslet na úpravy, které by si naše auto zasloužilo, a které by i nám jako posádce prospěly. Když to vezmu stručně, tak zatím z těch větších uvažuji o:

1) 2DIN rádio do kabiny. Nemožnost mít puštěný nějaký film při našich poměrně dlouhých cestách mě vadí. Druhou alternativou je jen display, přes HDMI napojený na nějaké malé multimediální centrum, ke kterému bude prřipojený HDD s filmy. Ten mám teď u tevizoru v obývácí části. Připojením MM centra bych HDD mohl použít pro obě obrazovky: v kabině řidiče i pro TV.

2) LiFEPOL4 akumulátor. Výhody LiFePOL akumulátorů jsem již chválil v článku z ledna 2018 a pořád na ně musím myslet. Teď máme olověných 140Ah a podporu solárního panelu a boosteru. Mám ověřeno, že vydrží dva večery a jeden den kontinuálního stání a opravdu plného vytěžování (skoro pořád puštěná TV, mnohokrát denně uvařit čaj v rychlovarné konvi a pár káv v kávovaru, provoz notebooků a dobíjení telefonů, atd.). Nicméně Chtěk bych kapacitu na tak 3 plné 24hodinové dny stání. A tak je jediná váhově přijatelná varianta: LiFePOL. A ta je pekelně drahá. Takže uvidíme, jak se poštěstí.

3) Kola. Mám ocelové ráfky 15". Určitě je vyměním za hliníkové (ušetřím pěkných pár kilogramů). A také přemýšlím o výměně za 16". Všichni to vřele doporučují.

4) Letošní zima rozhodně, jestli přídavné benzínové topení někde pod sedadlem řidiče, by bylo přínosným řešením. Ten plyn při topení prostě strašně rychle ubývá. 

5) Impregnace podvozku. Je to strašná ostuda ale za celý rok jsem se k tomu nedostal. Prý na to není nikdy pozdě ale máme za první půlrok nadranděno přes 12000km a tak si myslím, že čím dříve, tím lépe. No a to je asi zatím všechno.

-------------------------------------------------------------------------------------------

_86Čti sakra návody! V základní výbavě měl náš Dodík (Pilote) takové hezké pouzdro s kompresorem od firmy Fix&Go. Tedy tak jsem to na jaře vyhodnotil prvním pohledem. Pouzdro jsem zahodil do garáže a zapomněl. No a v rámci letní cesty po Pobaltí jsem u jedné pumpy chtěl využít jejich super-technický kompresor, co tam v krásné nerez skříni měli. Připojíte hadici na ventil kola, na displeji navolíte požadovaný tlak (já dávám zatím 4,5 baru) a jen čekáte, až krabice pípne. No a měli to nějaké rozbité, takže jsem to chvilku zkoušel, s každým připojením hadice mi trochu vzduchu ušlo a po pár zkoušení jsem v levé přední měl o půl baru méně, nežli na ostatních kolech. Krabice jim prostě nefungovala. 

Vzpomněl jsem si tedy na kopresůrek, vytáhl ho, připojil a podíval se na přepínač. Byl přepnut na ikonu kola s nějakým ventilkem. OK, to by mohlo být. Pustím to, kompresor řve, manometr velmi pooomalu stoupá. Najednou si uvědomím, že hadičkou teče nějaká bílá kapalina! Rychle stop a protože já pitomec nečetl pořádně návod, nacpal jsem do kola okolo litru (a tím i jednoho kilogramu) samoopravné emulze! 

Takže kdo máte ve výbavě podobný kombinovaný kompresor Fix&Go: ikona kola s nějakým ventilkem je ve skutečnosti kolo s hřebíkem a znamená aktivaci samoopravy. A čistý kompresor je ta druhá poloha přepínače: jakási podivná ikona s rádoby hustilkou (to ale odhalíte jen po jejím velmi podrobném prozkoumání). 

Takže mě to stálo 350kč za demontáž kola, vylití a vyčištění vnitřku, no a musím ještě sehnat náhradní náplň do kompresoru. Příště budeme chytřejší, staroušku!

-------------------------------------------------------------------------------------------

ReklamaNová reklama společnosti PILOTE pro rok 2019. Francouzský Pilote pustil na veřejnost novou reklamu pro modelový rok 2019. Samozřejmě stavovská čest mi velí, abych ji taky ukázal a propagoval. Tím spíš, že se jedná o reklamu docela povedenou. Vůz Pilote se v celé asi minutě a 12 sekund trvající reklamě objeví na zhruba 3 vteřiny. Celý videoklip je totiž o radosti z cestování a tak to má asi být. No, posuďte sami:

Odkaz na videoklip na facebookových stránkách PILOTE

-------------------------------------------------------------------------------------------

Motorhome-snow3I když na to ještě nechci moc myslet, zima se prostě už blíží. Nejsme úplně zimní typy a tak zatím je v plánu na zimu Dodíka někam uklidit pod střechu. Nevím sice, kdy se tak stane (všímáte si, jak se u nás ta pravá zima posouvá spíš směrem k lednu,únoru a dál?), zatím předpokládáme poslední jízdu mezi svátky a na Silvestra do Itálie. No a pak zazimovat. I když, kdo ví. Původně jsme plánovali, že budeme jezdit hlavně do kempů. No a jsou z nás 100% divočáci. Teď plánujeme, že nebudeme jezdit v zimě...   Nicméně začínám s pomocí kamarádů a známých hledat tak na 3-4 měsíce pěknou malou garáž/halu/sklad, krytou, ideálně alespoň trochu temperovanou, možná s přívodem 220V, okolo 30m2 plochy, samozřejmě za nějaký levný peníz...  Teoreticky je tedy vše rozmyšleno, uvidíme co ukáže realita. Budu informovat.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Shell-hellix

(Ne)nakupujte přímo u zdroje !  Dodík mi začal pomalu hlásit nízkou hladinu motorového oleje. Po zhruba 12.000km nic neobvyklého. Začal jsem se tedy pídit po tom, co u Fiatů dávají do motoru "Fiat 150 MultiJet II, Euro 6". Byl okolo toho trochu zmatek, třeba v příručce pro Ducato, kterou jsem dostal, má Fiat doporučení oleje 0W-30 ale kód, který je u toho uveden, odpovídá 5W-30. Samozřejmě by se mnoho nestalo ale pro jistotu volám do Strojservisu, který mi Dodíka obhospodařuje. Potvrzují olej 0W-30. Už nějak ze zvyku sedám k počítači a na Alze ho objednávám. Výdejnu v Holešovicích mám totiž velmi blízko od domova. Prý bude odpoledne k vyzvednutí. Cena je 199Kč za litrovou dózu. Pak mě ale napadá, že ještě blíž mám přímo značkovou pumpu Shell. No tam by měli jejich vlastní olej mít určitě také, jistě hned a třeba bude i levnější. Jedu tam, v regálech chvilku hledám a pak mi padá čelist. Čtu ještě jednou, podruhé, potřetí, kontroluji jestli cenovka sedí k vystavené dóze. Vše je v pořádku. Olej "Shell Helix Ultra ECT C2/C3 OW-30" v balení 1l (slovy "jeden litr") stojí ..... 999 Kč!!!  V Alze mají pětilitrové provedení za zhruba sedm stovek, takže asi je to tu za prvé o dost dražší a za druhé tu navíc mají chybnou cenovku od velkého balení. Upozorňuji na to obsluhu a ta provádí kontrolu. No a mě padá čelist podruhé. Prý je cena v pořádku! Odpoledne jsem si olej koupil v Alze....

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pisi-prispevekJsou lidé pečliví a pak ti nedočkaví. Já bohužel patřím asi mezi ty druhé. Když na tyto stránky píši nějaký článek, v 99% případů to probíhá asi takto: později večer se zavřu do "pánského pokoje" (mám takový malý kutloch, kam ženské nesmí), lehnu si na otoman a na notebooku stvořím nějaký text. Píšu tak, jak mě věty napadají, moc se k již hotovým pasážím nevracím, také rovnou upravuji a nahrávám fotky... a do toho všeho už klimbám. No a protože jsem nedočkavý, tak nakonec článek zveřejním, mnohdy ho i oznámím třeba na stránce "Karavany, obytná auta...." na Facebooku, zavřu notebook a jdu spát. Druhý den si článek otevřu a přímo se zhrozím nad množstvím chyb, překlepů a stylistických nesmyslů. Postupně je tedy opravím. Další den znovu otevírám článek a stále nacházím něco k opravení. Prostě nejsem napoprvé nikdy moc pečlivý. Věřte, že jsem si už tisíckrát říkal, že korektury před zveřejněním musím udělat opravdu pořádně ale stále mi to nejde. Proto prosím: vy co čtete články ihned po zveřejnění - buďte ke mně shovívaví. A ty z vás, které chyby v textu moc iritují, tak ty moc prosím - čtěte až tak za týden. Už to bude  vyrazně lepší :-).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

SkotskoCíl naší prázdninové cesty 2019 stanoven ! Je to pouhý jeden měsíc, co jsme se vrátili z letošní prázninové cesty ale už u nás doma padlo rozhodnutí o té na příští rok. Bude v červenci, zase zhruba na jeden měsíc a tentokrát bychom se rádi vydali do země krásné přírody, drsného počasí a jemné whisky. Naším cílem, tedy pokud vše klapne jak má, bude SKOTSKO. Cestou prozkoumáme i Bretaň ve Francii, trochu jižní Anglii, obloukem se vyhneme Londýnu a pak už jen a jen severním směrem. Zážitky s levostranným provozem by mohly být docela zajímavé :-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Satni-tycŠikovná drobnost z Caravan Salonu 2018 Düsseldorfu. Nevím jak vy, ale my v Dodíkovi pořád trochu bojujeme s ramínky ve skříních po stranách postele. Na chromované tyči za jízdy lítají jak zběsilá a poměrně ochotně vyskakují ven. Takže zastavím, jdu si pro košili a na dně skříňky je hromada šatstva a ramínek. Ve stánku firmy Dethleffs jsem objevil tuto drobnost a hned ji instaloval i do našeho auta. Je to obyčejná hadice, která se dá jako metráž koupit v hobbymarketech k ochraně kabelů. A je to o moc lepší !

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Caravan-salon-videoPrvní celková video reportáž z Caravan Salonu 2018 Düsseldorfu. Bohužel v italštině. Italský server Camper On-line si každý rok dá docela záležet, aby z výstavy nabídl opravdu ucelený přehled všech novinek od drtivé většíny hlavních vystavovatelů. Však ta reportáž má 44 minut. No a v době, kdy vložené italské titulky mohu na Youtube nechat přeložit do češtiny, tak i když překlad není rozhodně stoprocentní, základní představu o komentáři z této největší světové výstavy přinese. Navíc se na všechny ty novinky docela pěkně třeba jen kouká. Takže myší klikněte na obrázek a jste na Youtube. Jo, a představení Pilote začíná na stopáži 27:13 :-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Caravan-sZítra startujeme !  V sobotu 25.8. začíná největší světová výstava obytných aut, karavanů a příslušenství. Caravan Salon v německém Düsseldorfu. Minulý rok jsme na něm byli poprvé, celý veletrh se nám moc líbil a i když jsme ho původně plánovali navštívit jen tak na kukandu, vrátili jsme se s objednávkou na našeho Dodíka. Takže zítra sedáme do auta a vyrážime znovu. A protože loni jsme si prohlíželi hlavně výrobce a jejich vystavované obytňáky, letos se chceme zaměřit více na vystavované příslušenství, Ono při těch zhruba 215.000m2 výstavní plochy si prostě musíte trochu vybírat - na komplexní prohlídku by člověk potřeboval 2-3 dny. I když, kdo ví, s čím se vrátíme zpět :-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sezeni3Konečně se loučím s původním sezením !  Tento víkend (18.-19.8.) nikam nejedeme protože tu máme skoro slavnostní okamžik. Po sedmi (!!!) měsících dorazilo k prodejci PILOTE z Francie naše původně objednané sezení do "L". Pro ty, kdo nevědí o co jde, mám článek o našem rozhodování. Soudruzi s Francie nové sezení navíc posílali zvláštním způsobem. Na výměnu sezení potřebujete: 1.)středový stůl, 2.) šest nových čalouněných dílů v provedení "Comfort", upevňovaných suchými zipy a za 3.) dvě prkýnka asi tak 40x60cm, které tvoří lavici pod oknem a její čelo. Na začátku července dorazil: jeden čalouněný díl (proč jeden ?) a slovy šest m2 (!!) překližky v barvě interiéru s tím, že si má prodejce ta dvě prkýnka vyřezat. No a o měsíc později dorazil zbytek. Takže v těchto dnech stojí Dodo v J.M.Trade a někde u truhláře se řezají a dýhují dvě prkýnka. Pak se to smontuje a příští týden snad bude v našem autě původní sezení (na fotce) už jen vzpomínkou.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KytkyUdělejme radost svým drahým polovičkám. Moje manželka, asi jako většina žen, je nějak hodně na kytky. Ještě nám doma ani jedna neodkvete a už je tu další. A tak i při našich výletech se při návratu do auta hrnula dovnitř s nějakou bylinou v ruce. No a ta pak schnula položená na palubní desce, byla zastrčena do prázdné PET lahve, atd. Před naší letošní dovolenou jsem se rozhodl obětovat poměrně zbytečný plastový držák v kabině našeho Fiata Ducato. Chvilku tedy trvalo, než jsem sehnal porcelánovou vázu s půměrem a výškou přesně pasující do držáku. Ale opravdu hodně jsem si tím šplhnul. Celou tu skoro měsíční cestu Pobaltím si při každé zastávce trochu vyměnila kytky v pugétu, na večer vázu vyjmula a postavila na stůl, ráno kytky roztřídila a vyhodila ty starší a unavené, doplnila nové.... Prostě plusové body pro mě a dlouhodobá zábava pro ní. Takže pánové, chcete-li si šplhnout, vřele doporučuji ;-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pobalti-002Pomalé nabíjení z USB na palubní desce? Vyřešeno! - V článku "Hodnocení po prvních 5000km" jsem psal, jak USB zásuvka na palubní desce Fiatu Ducato pomalu nabíjí. Když do ní připojím tablet a za jízdy ho používám (navigace, filmy, atd.), tak energie ubývá. Víc spotřebuje, než dobije. Řešení je jednoduché. Na palubce jsou vedle sebe dvě zásuvky: USB a klasika v podobě kulaté 12V zásuvky ("cigaretový zapalovač"). Do něj jsem v Alze koupil tuto speciální nabíječku. Je to typ Aukey Quick Charge 3.0 a umí vytvořit nabíjecí proud 3A. Tzn. že nabíjí až 4x rychleji, než když tablet strčím vedle přímo do USB zásuvky. A tak teď mám takto napájený tablet, jede na plný výkon a přitom se poměrně rychle i nabíjí, no a vedle v USB je připojen telefon. Sice pomalu ale dobíjí se také. Takže za 499Kč hotovo!

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mamskype  29.6.2018 Pojďme se elektronizovat ! Konečně jsem se dostal k tomu, trochu prověřit možnosti televizoru Finlux 24FDM5660. Z minulosti už vím, že ve spojení se střešní DVB-T2 anténou Teleco Wing22 lze přijímat televizní signál v ČR naprosto bez problémů, a to vlastně všude, kde jsme zatím byli. Co ale jeho multimediální funkce?  Vezmu to tedy postupně: Nejprve externí pevný disk 2TB, s bambiliónem nahraných filmů a pořadů. Různé formáty a různá rozlišení. Mohu prohlásit, že 90% souborů televizor bez problému schroustá, dokonce vč. záznamů uložených ve 4K. A to má TV nativní rozlišení jen 1366×768.  Tedy velká spokojenost. Televizor má ale jen jedno USB. Další možností je připojit Finlux na internet přes telefon, dedikovaný jako lokální hotspot. V televizoru je instalováná aplikace na YouTube a docela i funguje. Netflix je taky předinstalován, k dispozici je i jednoduchý webový prohlížeč. Když se ale pomocí něj připojím třeba na ČT24, tak havaruje. Nemá totiž ty správné kodeky a ty do TV nenainstalujete. Takže se TV připojená na internet dá použít maximálně na Youtube a přes prohlížeč si musíte zvyknout jen na základní prohlížecí funkce, nižší rychlost vybavování, atd.  Ale to se podívejme! Při volbě vstupů se úplně dole objevuje "Wireless display" neboli možnost vzdáleného připojení přes Wi-Fi. Rychle do telefonu nahrávám aplikaci (zvolil jsem  Wireless Display Finder.). Aplikace chvilku přemýšlí a najednou se na obrazovce televizoru obravuje display telefonu. Super. Takže máte k dispozici všechny aplikace v telefonu a přes Wi-Fi je můžete bezdrátově promítat na větší obrazovku televizoru. Hned zkouším na telefonu zapnout Skype, pak ho odkládám na sedačku, která je pod obrazovkou televizoru, spouštím aplikaci Wireless Display a najednou "Voilá!" Na TV mi běží Skypová relace. Když na telefonu pouštím aplikace typu ČT24, Česká televize, kontroluji komunikaci přes Messenger, WhatsUp, atd. Vše funguje, jak má. Komunikace a příjem zpravodajství pro období naší dovolené jsou tedy připravené :-) 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grg2 24.6.2018 Pomalu začínáme balit ! Postupně procházím všechny poznámky, které jsem si udělal, o úkolech nutných vyřešit před naší dovolenou. Poprvé v životě budeme mít skoro měsíc v kuse, auto je stále ještě vlastně nové a tak pořád je co doplňovat a vylepšovat. Založili jsme si palubní lékárničku, doplnili všechny plánované publikace do knihovničky, vyměnil jsem láhve s propanem za nové. Potvrdila se teorie, o níž jsem psal v březnovém článku. Opravdu do skříňky na láhve mohu dostat jen starý design bomb. Do budoucna mě tedy čeká odpověď na otázku, jestli budou staré láhve stále k dostání, nebo jestli půjdu po pevné vestavby plynové nádrže, nebo jestli využiji nabídky distributora PILOTE (J.M.Trade) a nechám si kastlík na bomby vyměnit za trochu větší. Což by ale znamenalo ubrat cca 5cm ze světlé výšky. Uvidíme. V garáži se našlo pevné a docela dobré místo pro konev na vodu i kbelík. Ve skříňce je už všechno, co chci mít na dovolenou sebou. Naše velká cesta do Pobaltí se začíná opravdu přibližovat !

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Hlaseni15.6.2018 Chyba v Matrixu Dodíka ! Dnes jsem seděl v práci na jedné poradě a telefon mi dvakrát pípnul. Těsně po sobě dorazily dvě SMS - zpráva z mého alarmu. Uznejte, že když dostanete z auta zprávu o "Požárním poplachu", tak to na klidu moc nepřidá. Druhá SMS už mluvila o "nízkém stavu baterie periferie". Aha, tak to by mohlo být o něco lepší. Prostě mám v detektoru požáru slabou baterii a tak než úplně zdechla, poslala do jednotky hlášení. Samozřejmě jsem pro jistotu volal domů a auto bylo zkontrolováno a opravdu nehořelo. Po příchodu domů a kontrole, že je vše naprosto v pořádku jsem pro jistotu zavolal do servisní firmy dodavatele a byl z toho docela humorný rozhovor: Já:"Dobrý den, mám tu hlášení o požárním poplachu z detektoru ale naštěstí se zdá vše v pořádku. Nevíte co s tím?". Oni:"No, my vám tam ale žádný požární detektor nemontovali. Máte jen detektory tříštění skla a pohybové detektory". Já"A co tedy vyhlásilo požární poplach?". Oni:"To fakt nevím, asi přišel signál z nějakého jiného čidla a jednotka ho vyhodnotila jako požár. To víte, občas ten systém vymyslí takovouhle chybu v Matrixu".  Jo a baterie v čidlech jsou samozřejmě zcela nové, od namontování uběhly s bídou dva měsíce.

Docela dobrý ne? Samozřejmě kluci ze servisu hned zítra na dálku zkontrolují vzdáleným přístupem, co se u Dodíka stalo, ale holt ta technika jde dost dopředu. Auto vyhlásí požární poplach i bez požárního čidla. Jen se k němu teď přibližuji s trochu větší obezřetností. Viděli jste film Upír z Feratu?

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

20180609_1449509.6.2018 máme volný víkend. Neříkám to rád, ale tento víkend jsme nejeli nikam. Jednak počasí hlavně na neděli slibuje dlouho očekávané deště, jednak musíme se trochu věnovat naší pražské vinici - zelené práce už opravdu nepočkají a navíc je tento víkend akce "Putování vinicemi hlavního města", u které musíme být. No a jednak nás už jen něco přes 3 týdny dělí od velké dovolenkové cesty do Pobaltí, takže jsem něco málo dělal i na Dodíkovi. Sem tam nějaké to přimontování toho či onoho, trochu uspořádání toho či onoho, atd. A teď je tu sobotní podvečer a venku se žení čerti. Konečně trochu vláhy !

----------------------------------------------------------------------------------------------

Sprcha_podlozka6.6.2018 dorazila podložka do sprchového koutu. Jen zopakuji, že jsem na poslední chvíli doobjednával do Dodíka sezení ve tvaru "L", tuto podložku, digestoř a dalších pár drobností. No a tato poslední objednávka se ztratila, takže mi v únoru dorazilo auto bez těchto doobjednaných věcí. Něco J.M.Trade namontoval rovnou z vlastních zásob a na zbytek se čeká. Dnes jsem se tedy stal hrdým majitelem teakové podložky do sprchového koutu. Dorazila dokonce i část "eLkového" sezení ale rozhodně ne kompletní a navíc Francouzi opět překvapili. To ale bude téma na samostatný článek někdy příště. 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Banner30.5.2018 Reklama všude kolem - Je tomu jen zhruba měsíc a půl, co jsem stránky Náš parťák obytňák přemigroval pod nového providera - společnost banan.cz. A od té doby sem našlo cestu více než 2500 čtenářů. Samozřejmě jsem strašně moc rád a moc vám všem děkuji. No a důvodem, proč píši dnešní Aktualitu dne je, že jsem už nekolikrát dostal nabídku umístit na tyto stránky nějakou reklamu. Nějaký ten banner, okénko s dynamickou reklamou dolů pod článek, svislý proužek po stranách obrazovky, atd. atd. Můj postoj je v tomto pevný: NIKDY. Tyto stránky slouží pouze a jenom pro potěšení. Pro potěšení mé, to jest z psaní o koníčku, kterého máme rádi a při jisté dávce neskromnosti věřím, že i pro potěšení čtenářů, když si něco zajímavého přečtou nebo prohlédnou. A protože jsem skoro militantním odpůrcem "reklamního businessu", tak zde vcelku klidně mohu slíbit, že na těchto stránkách vás reklama nikdy a nikde otravovat nebude. I když jedna vyjímka tu asi bude: tu totiž nejsem schopen ovlivnit: když budu sdílet nějaké cizí Youtube video a jeho autor možnost vložení reklamy povolil. Za svá videa mohu samozřejmě opět prohlásit, že žádné otravné reklamy nebudou. 

Stránky Náš parťák obytňák jsou prostě stránky amatérské a nikdy nic jiného nebudou. 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Mak-titla28.05.2018 - Rychlý výpad na Moravu - i když jsme tento víkend zase byli s Dodíkem na cestách, do předhledu tras to nedám. Jeli jsme totiž přímo, po D1, zažili opět 45minutový kolaps dopravy na devadesátém kilometru (že někomu není stydno stále požadovat placení dálničních známek...) a pak přes Hustopeče do Boleradic. V partě 12 lidí byla domluvena oslava kulatých narozenin a tak toho kempování zas až moc nebylo. Noc v Boleradicích na náměstí a navíc to byla i docela krátká noc :-). 

Co ale mohu doporučit, je vinařství Petra Korába a to hlavně kvůli nádhernému prostředí u sklípku. Z boleradického náměstí je to pěšky 200m a dostanete se na plac se vzrostlými lípami, podél kterých jsou do "L" dvě řady sklípků. Zvláště pro party lidí, kteří se objednají předem, se dá připravit velmi slušný víkend. Petr Koráb vás vezme i na prohlídku vinic (víno samozřejmě sebou) a v noci nechává sklípek k dispozici a otevřený (tedy tu místnost, kde se sedí). A to dělá málokdo. Takže návštěvníci mohou být tak dlouho, jak jen chtějí a vydrží, mají k dispozici pěkný prostor sklepu, a zázemí jako tekoucí vodu, toalety, apod. Jediné co musí, tak při odchodu p.Korába správně odhadnout spotřebu vína po zbytek večera a noci. Tu pak dostanou "přidělenou". Webové stránky jsou http://zivahora.cz/. Zvláště když je pěkné počasí se ale dá sedět daleko lépe venku. U venkovních stolů, na trávníku pod lípami, prostě pohoda nesmírná.

Mak2

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Chevi1954

24.05.2018 - Opravdu zvláštní obytňák !  I v Americe nejsou někteří spokojení s tím, co nabízí komerční trh obytných vozů a chtějí mít něco mimořádného. Pan Russ Moen zkombinoval těžký, tříosý podvozek GMC s kabinou od Chevroletu CEO z roku 1954 a přidal velmi unikátní obytnou nástavbu. Je to Amerika takže nezbytností je výkonný motor Cummins, odladěný firmou Harbor City Diesel & Off-Road, poskytující skromných 400hp. Samozřejmostí je luxusní výbava. A celé to monstrum nazval Tourliner. Furt se nemůžu rozhodnout, jestli se mi líbí nebo ne. Jak je to u vás? Líbí nebo nelíbí?

No a kdo by si ho chtěl prohlédnou detailněji, tak video představení najde na TÉTO YOUTUBE ADRESE.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Co vás zajímá?

Kontakty na nás

Náš parťák obytňák

Jirka a Jana
Praha

jiri.pm@seznam.cz