10.11.2017 Které sezení v salonu je lepší, PODRUHÉ

10.9. jsem zde napsal článek o volbě provedení sedačky v salónu. I nezvratná rozhodnutí se občas mění.

Asi nemá smysl opakovat základní fakta, že u PILOTE P746C je možnost objednání dvou provedení sezení. Vlastnosti, výhody a nevýhody byly popsány právě 10.9. V Brně ale vstoupily do hry "další okolnosti", které vyústily ke změně objednávky.

Předně, v Düsseldorfu jsem měl možnost vyzkoušet obě sezení jen na pár vteřin (všude byla spousta lidí) a navíc jedno z obou provedení mělo textilní potahy, tedy trochu jiný design a tak pocitově to prostě bylo něco jiného. V Brně sice nebyl takový výběr vystavovaných modelů aut ale shodou náhod možnost srovnávání byla příznivější.

Když si do výbavové verze Essentiel chcete doobjednat sezení do "L", v ceníku najdete položku: "Salon se sezením do L a centrálním stolem- čalounění Komfort". Je to pěkný příklad, že by člověk neměl při výběru podceňovat význam každého jednoho slova. Zde to bylo to "Komfort". Původně jsem si totiž říkal, že když volím mezi sice rozdílnými tvary sezení, ale se stejným materiálem (v našem případě bio kůže), že dostanu i stejný tvar, resp. design vlastních sedaček. Jak pro sezení do "U", tak pro "L". Ale není tomu tak.  Provedení sedáků se liší a může za to to slůvku "Komfort". U "eLka" je lepší.

Prostě, ve finále to vypadá takto:

Foto1

 

Když máte provedení do "U" tak sedačka vedle dveří má tvar na obrázku vlevo. Vpravo je sedačka ze sezení do "L" a těch pár švů navíc a přidané tvarování jak sedáku tak opěradla (to je to "komfort") způsobí, že se na tom prostě výrazně lépe sedí. (Spodní bílé očalounění je další volitelné přísluško, které jsme nechtěli nikdy).

Ještě výraznější je to u dvojlavice:

Foto2

 

To byste ani nevěřili, co to s komfortem sezení udělá. Taková drobnost! Do toho provedení vpravo prostě "zapadnete", sedíte krásně, nesjíždíte zadní částí těla dolů, záda jsou v pohodlnějším sklonu, hlavu opíráte přirozeněji. Teď už daleko lépe vím o čem mluvím. Na každém ze sezení jsem pobyl minimálně hodinu. Seděl jsem, vrtěl se,  poposedával, mluvil s dalšími návštěvníky, co do aut nakoukli, přesouval se na sedačkách z jednoho místa na druhé. No a když si zujete boty a začnete si "hovět", tak "eLko" poskytuje výrazně více možností pro pohodlné povalování se.

Co jsem také v Německu přehlédl, byl posed na lavici, zády ke stěně (což bude důležité kvůli televizi na stěně protější). U "eLka" je to příjemné posezení, s více možnostmi, kam vrazit nohy. U "Účka" si za prvé  po chvilce sezení uvědomuji, že mě do zad tlačí rám okna a že při pohybu hodně napínám i okenní záclonku, přiskřípnutou za zády. V "eLku" tam máte opěrák a vše je v pořádku. No a když vyhodím nohy nahoru, tak na "Účku začnu hned pomalu sjíždět se sedačky dolů. Na "eLku" ne, tam je ta šedivá část sedáku trochu zvýšená, takže sedíte (vlastně pololežíte) pevně.

A pak vzal za své ještě jeden důležitý parametr - obě provedení jsou hmotností stejná! A tak jsem potlačil myšlenky na další finanční posun směrem vzhůru a objednávku na poslední chvíli změnil na sezení "L".

Foto3

 

No a ani s tím stolem to není tak zlé. Aretovat ho vlastně při běžném provozu ani nemusíte. Posouvá se plynule, klade odpor tak akorát, takže i když třeba spolusedící přicházejí a odcházejí, tak jeho posunutí je dílem okamžiku a je tak nějak přirozené. Aretovací páčku tedy budu používat jen při jízdě.

Chvilku to tedy trvalo ale asi jsem pochopil, proč je sezení do "L", v mnoha obměnách, to nejoblíbenější a nejpoužívanější v současných obytných vozech.

 

 

Co vás zajímá?

Kontakty na nás

Náš parťák obytňák

Jirka a Jana
Praha

jiri.pm@seznam.cz