09.09.2017 Které sezení v salonu je nejlepší ?
U modelu Pilote P746C jsou k dispozici 2 varianty sezení. Jeden klasický, řekněme do tvaru "U" a pak žádané a moderní sezení do "L". Jaké vybrat, když máte možnost volby?
Dva druhy sezení u Pilota reprezentují dva výbavové stupně - Essential a vyšší Sensation. Začnu tím lepším, kde je to "L" sezení. Samozřejmě se dá doobjednat i do Essentialu. Takže, musíme zjistit, jestli to stojí za to.
Sezení do "L"
Součástí tohoto řešení je i stůl posuvný ve všech čtyřech směrech. Dále lze k tomu doobjednat ještě další dvě věci: za prvé výškově nastavitelný stůl (obr. vlevo), který je zároveň reprezentuje možnost vytvořit páté lůžko ze sedací soupravy. Za druhé, můžete si objednat čalounění sedadel skoro až k podlaze (obr. vpravo) a vytvořit tak pocit opravdu pokojové sedací soupravy. Moc pěkné.
Sezení do "U"
Tady je standardní dvoumístná lavice. Stůl je až ke zdi, ke které se i připevněn a jeho součástí je otočný rozšiřující modul. Zatím to nemám 100% ověřeno ale mám za to, že i k tomuto typu se dá doobjednat možnost pátého lůžka. Možností očalounění až k podlaze si ale jistým nejsem. Stůl je navíc posuvný o nějaký cca decimetr podélně ve směru jízdy.
Sedíme a porovnáváme aneb plusy a mínusy obou řešení
"eLko".
Můj první pocit za základě vizuálního vjemu je, že bez "elka" prostě nemohu být. Vypadá skvěle, větší společnost sedí krásně pravidelně okolo středového stolu a je to takové šmrncovní ! Ještě si zkusím sednout na otočená přední sedadla... ajaj, v cestě mi překáží stůl. Je ale posuvný, takže hmátnu pod desku, po chvíli najdu aretační páčku, odjistím a stůl posouvám směrem ke stěně a oknu. Když deska narazí do boční sedačky, mám před sebou volný průchod k předním sedačkám. Sedám si a posouvám stůl sadou stejných pohybů zpět na střed. Cesta ven se mi tím opět zablokuje. Takže začínám přemýšlet: když bude někdo sedět na "elku" zády ke zdi, bude muset vstát kdykoliv, když někdo z předních sedadel bude chtít odejít. Nebo ho tam můžeme pořádně skřípnout. Bude-li hubený, snad to půjde. Když vstane, nemá kam jít, dokud ten na lavici také neuvolní místo. A při každém pohybu kohokoliv je tu nutnost odjistit a posunout stůl. A to se vším, co na něm zrovna v tu chvíli stojí - skleničky, láhve, hrnky s horkou kávou,.....
Evidentně tohle řešení sluší větším vozům (nebo těm, kde sezení věnují vice prostoru na úkor ostatních částí), a kde jsou průchozí koridory zachovány. Mě se ale líbí a budeme jezdit většinou jenom dva. Co když to pojmu tak, že je to rohová sedačka, na které si může jeden člověk "pohovět" ? Sedám si tedy do rohu, stůl opět přirážím co nejvíc ke zdi a nohy dávám na část pod oknem. Je trochu úzká a krátká. Nic moc pohodlí. Navíc sedím zády k televizoru, ke kuchyni a bokem k většině ostatních sezení. Tak takhle ne. Otáčím se na svém pozadí o 90stupňů a nohy dávám na sedák lavice. Lepší. Ale tahle mohu sedět na "U" provedení taky. Pokládám ruku na stůl a cítím jemný pohyb. Prostě, jedna noha je jen jedna noha i přes fortelné provedení. A to jsem v novém autě.
Celkově a čistě teoreticky tu může sedět 6 lidí (3 lidi na "elkovém" sezení jsou ale už v citelném prostorovém diskomfortu) a u pěti z nich přání zvednout se o jít pryč přináší nutnost hýbat stolem i lidmi.
"Účko".
Vcházím do auta a na první pohled toto řešení tak impresivně nevypadá. Sezení je pro 5 lidí. Volně procházím v předním sedadlům. Sedám si na lavici a posouvám se na místo k oknu. Dobrý. Pak si sedám si na sedadlo vedle dveří a vysouvám s sobě rozšiřující díl. Pevné a v pořádku. Při osazení pěti lidmi a pokud bude rozšiřující díl zasunut, pouze jeden člověk (na lavici u okna) donutí při odchodu zvednout svého souseda. A stůl zůstává stále pevně na místě.
No, zkrátím to. Tady jsme ušetřili nejen peníze ale i hmotnost - vybíráme si řešení do "U". Ale smutně koukám do auta s "elkovým" sezením. A až si někdy budu pořizovat pětitunové auto, tak tohle sezení tam prostě nesmí chybět.