23.02.2018 Koupelnový set RAVAK

Dodo stojí od 9.2. v teple showroomu společnosti J.M.Trade. Servis začne veškeré dohodnuté úpravy dělat až v závěru tohoto týdne (ani jsem netušil, jak plný mají kluci opravárenský svůj kalendář už takhle před sezónou) a tak jsem měl možnost občas zajít, v autě si alespoň posedět, v klidu koukat, zkoušet, měřit a přemýšlet co kam dám  a velmi nesměle už občas i něco drobného namontovat.

Panorama

První zjištění pro mě jako začátečníka - auto není byt. Stěny jsou docela tenké a tak uchycení čehokoliv kamkoliv vyžaduje větší přemýšlení. Tedy - tenké vlastně nejsou. Vnější stěny mého auta (a i většiny aut odpovídající třídy) jsou sendvičové panely, kde je (ve směru z vnitřku) nejprve tenká dřevotřísková dýha, pak je 28 mm Styrofoamu (takový lepší polystyrén) a zvenku je tenký hliníkový panel. Takže žádná opora pro případné uchycení vruty.

Rez

V případě Dodíka mám vnější stěny doplněny ještě o jednu vrstvu GfK dýhy (dělají se z ní např. reprobedny), která je výrazně odolnější proti vnějšímu poškození.  V podlaze je Styrofoam vrstva silná celých 50mm (tím do určité míry substituuje absenci dvojité podlahy Al-Ko) a na střeše je navíc polyesterová vrstva, odolná třeba proti kroupám.  

Závěr je tedy jasný - přidělat něco někam v obytném autě není tak snadné, jako když doma udělám příklepovou vrtačkou díru na hmoždinku a po upevnění pořádným vrutem mám hotovo. Tady musím být výrazně opatrnější.

Dva koupelnové doplňky Ravak

Pár týdnů zpět jsem si koupil do budoucí koupelny dvojdržák na kelímky a misku na mýdlo. V autech značek jako je Concorde, Morelo nebo Le Voyageur se mi takové serepetičky líbily. A tak jsem si vybral kvalitní kousky od firmy Ravak. Vypadají nádherně. Žádné plasty, jen fortelný kov a sklo.  Ale taky sakra "fortelná" hmotnost.

Ravak

 

V bytě by se kovová úchytná destička (zhruba 3x1cm) prostě dvěma vruty přišroubovala na zeď a na ní se pak upevní vlastní držáky. Takové dva třícentimetrové vruty by pak to necelé kilo hmotnosti v pohodě udrželo. I přes tu značnou páku, kterou celé provedení na úchyt vyvine. Co ale sakra s tím v obytném voze? Tady musí nastoupit moderní chemie.

MS polymerová lepidla

V dnešní moderní době však naštěstí existuje dobrá alternativa k mechanickým spojům a to jsou polymerová lepidla. Já jsem zvolil produkt ryze české a přitom už velmi renomované firmy Den Braven.

Mamuti

Jejich řada lepidel Mamut má přesvědčivé parametry. Lepí skoro všechno na všechno (opatrně jen u určitých druhů plastů, vždy si čtěte příbalové informace), lepidla odolávají vlhku, vodě i teplotním rozdílům a hlavně - opravdu hodně unesou. Základní "High Tack" avizuje, že 1cm2 spoje unese dlouhodobě 22kg! "Extra pevnost" se chlubí pevností v tahu dokonce až 50kg na 1cm2 spoje. Navíc je to docela levný produkt. Tuba 290ml stojí podle prodejce určitě pod 200Kč, malá trubička asi se 25ml okolo 60Kč. Takže jsem tu destičku přilepil ke stěně Mamutem "Fixace ihned", přidal dva malé vruty spíš kvůli dobrému přitisknutí k podkladu, a 2 dny počkal. Výsledek vypadá nadějně a na fotce asi takto:

 

Vysledek

Vysledek2

Tím pro dnešek končím. Další články už budou o přípravách Mazlíka na výstavu FOR CARAVAN 2018, o účasti na ní, o zkušenostech s návštěvníky (na výstavě budu v obytňáku celé tři dny) a samozřejmě i o profesionální úpravách auta, které se začnou už tento týden. 

Co vás zajímá?

Kontakty na nás

Náš parťák obytňák

Jirka a Jana
Praha

jiri.pm@seznam.cz